טיפול בילדים, בני נוער ומבוגרים

קיבוץ אילון

052-5809873

סדנאות והרצאות לצוותי חינוך

סדנאות והרצאות לצוותי חינוך בנושאים שונים הנמצאים בנקודת ההשקה שבין חינוך וטיפול פסיכולוגי.

מטרת הסדנאות היא העברת ידע מקצועי בנושאים שונים וקבלת כלים פרקטיים לשיפור עבודת צוות החינוך.

ידע וכלים אלו אינם מהווים תחליף לטיפול פסיכולוגי, אך עשויים לשפר בצורה משמעותית את חווית ההתמודדות החינוכית עם צרכיהם השונים של הילדים ובני הנוער.

תכנית מאושרת 6107 ברשימת "תוכניות חינוכיות של המנהל הפדגוגי", משרד החינוך

 

לנוחותכם- לחיצה על הכותרת תפנה אתכם לקובץ PDF מפורט יותר אשר ניתן להדפיס או להעביר.

הפרעת קשב וריכוז היא אחד מהאתגרים הנפוצים והמורכבים ביותר להתמודדות של צוותים חינוכיים.

סדרה בת שלושה מפגשים בהם יינתן מידע בסיסי בנוגע ל- ADHD וילמדו כלים התנהגותיים בהתמודדות עם אתגרי ההפרעה.

הסדנאות מבוססות על טכניקות התנהגותיות וקוגניטיביות המשלבות כלים מתחום הטיפול.

איך מתמודדים עם הפרעות חרדה אצל ילדים?

סדרה בת שניים עד חמישה מפגשים שבהם ניתן מידע בסיסי בנוגע לחרדה ומקורותיה, ונלמדות טכניקות פיזיולוגיות, קוגניטיביות והתנהגותיות להתמודדות.

הסדנאות מבוססות על טכניקות טיפוליות קוגניטיביות- התנהגותיות (CBT ו- ACT) שנמצאו במחקר כיעילות ביותר בהתמודדות עם חרדה.

כיצד ניתן להתמודד עם בעיות סמכות בקרב ילדים ובני נוער?

מה גורם להסלמה ומה עשוי לשפר את המצב?

הסדרה המלאה כוללת שני מפגשים בעלי אופי הרצאתי, ומפגש שלישי בעל אופי סדנאי.

הסדנאות מבוססות על שיטות טיפוליות של התנגדות לא אלימה (NVR) ועל מודל הסמכות החדשה.

אנשי חינוך רבים מרגישים חשש ותחושת חוסר אונים נוכח פגיעה עצמית ואובדנות.

בכדי להקל על ההתמודדות- נדרש ידע על המאפיינים והגורמים הרגשיים.    

סדרה בת שניים עד שלושה מפגשים בהם יינתן מידע בסיסי לפגיעה עצמית ואובדנות וילמדו כלים בסיסיים להתמודדות ("מה עושים?").   

כולי תקווה שהכלים שילמדו יוכלו לסייע בהתמודדות ואולי אף להציל חיים.

הנושא של זהות ונטייה מינית מעלה אתגרים לא פשוטים בפני המחנך. מחנכים רבים חסרים ידע מספק  וחלקם אף חשים רתיעה ודחיה המקשים עליהם להתמודד חינוכית עם הנושא.

סדרה בת שני מפגשים הנותנת מבוא תיאורטי וכלים בסיסיים התמודדות עם הנושא, לצד עיבוד מקבל ולא שיפוטי של הרגשות שמתעוררים בקרב הצוות החינוכי בנושא. 

בחודשים האחרונים עולים שוב ושוב דיווחים על מעשי אונס המבוצעים על ידי בני נוער וילדים.

מקרים אלה מביאים לצורך אקוטי במענה חינוכי לתופעה שאינו מתמקד בהאשמת הקורבן- חינוך לאי אונס. 

בהרצאה זו אעסוק בגורמים הפסיכולוגיים, החברתיים, והתרבותיים המובילים בן נוער לביצוע מעשה מיני בכפיה, ובאתגרי ההתמודדות החינוכית עם הנושא.